Wednesday, November 26, 2008

Charles & Keith



Dilla...this entry is for you......during my trip to Singapore, we (my sister, Puan Hamidah, Abg Dahlan and his lovely wife kak Lina) went to Marina Bay for dinner. Hajat dihati nak makan at this Korean Restaurant called Seoul Garden. we had to pass through the shopping complex before sampai kat restaurant tu..........wrong decision.......the kedai yang "terpaksa" dilalui seolah olah melambai lambai suruh masuk and tengok and akhirnya beli......me not so into buying baju baju tapi handbeg and kasut.....my weaknesess........especially if the price is reasonable...........dari jauh my sis n me dah nampak kedai Charles & Keith ni.........we were like floating n floating n tiba tiba je dah masuk dalam kedai tu.........the begs there is so cantik........yang mula caught my attention is the black beg dibawah ni...........bila i tengok price nye i terus je beli SGD69.90......kalau convert pun tak le mahal sangat.........

Cantik tak Dilla?...sementara tunggu the amoy ambil yang baru, i pun jalan jalan lagi didalam......then it happened......i saw another beg....a brown coloured beg........beg besar yang memang my favourite.......i tak pernah ada colour tu jadi i looked at my sister and ask...."should i or should i not?......her reply was...."beli je lah.....asal aku tak payah bayar ko belilah"......and so my dearest friends....i pun beli je lah....this one cost me SGD59.90...lepas tu dapat rebate GST about SGD5.00......kira murah lah.......lepas bayar i cepat cepat keluar....nanti beli lah pulak yang lain siapelah yang susah? makcik juga........(P/S I actually bought a pair of shoes and sunglasess when i went there on my own the next day....he he he)

The brown beg can fit all the rubbish that i usually carry with me to the office...especially now...ubat diet, camera, beg mekap.......papers....pen.......beg ni dah jadi macam beg magic.....hulur je tangan and mesti ada punya.......tetapi at times akan jadi macam the black hole....seluk bagai nak rak tapi tak jumpa jumpa....especially bila nak cari kunci kereta and wallet.....& H/P........

P/S: .they opened a Fendi boutique balik di KLCC......cantik cantik...hargenye juga cantik lah tersangat....................Birthday i dah nak dekat dah ni..........hint hint hint........bear?

8 comments:

Asmadiana Alias said...

the black one! cantek sangat2...and it sooooooo me.....tak silap akak beli tu..sanagt lah cantek..huhu....

Aishah Rahman said...

waaaahhhh!! i love the brown bag!! a new and nice blackhole!! i like!! auntie suzy x beli pape ke?

caramel said...

Nana...the black one caught my eyes dulu......very the ranggi and funky looking....belum pakai lagi....sedang pakai yang brown dulu...........

Pumpkin.......me oso think the brown one is my latest deepest black hole........deeper than the rest......while the black is funky and ranggi...the brown one is very classic looking.....a smaller version of a Birkin beg.......

caramel said...

P/S....anti suzi beli beg for herself and her 2 girls.....afrina and dini dapat leather pouch yang very cute.......she lost her H/P in Singapore.....balik je dapat H/P baru dari uncle Rahimi.....now anti suzi is a proud owner of N82....benci......

Adillah A Nordin said...

I LUUUURVE the Black Bag!! I waaaannnt!!
Tak sangka la price dia reasonable. I pernah tengok Charles & Keith boutique tapi takut nak masuk sebab ingatkan mahal.
Raha, must look for Charles & Keith in KL la..

Asmadiana Alias said...

kak, when is your birthday eh?

ms hart said...

This entry is for Puan Besau...but can or not Puan Besau Badan nak menyampuk?!!

Oh no...this is truly a GODAAN yang amat hebat to people who are 'fasting' like moi, you know...!!! Aaaahhh...baju, handbags & accessories...oh lemah, lemaaaaah...fail with a capital F!!!

Yeah, you've made a very good buy there, my friend!!

caramel said...

Kak Tati......i pun sebenarnye nak mengurangkan sopping sopping ni tapi bila nampak jatuh cinta n bila nampak harga yang murah i pun tutup mata n beli je.........and kak....i found out that Charles & Keith baru buka butik kat Pavillion......Dilla pun dah tahu...jom lah pergi sekali......jom jom jom............