Wednesday, October 15, 2008

Jodoh


something happened yesterday just menambahkan ketakutan i terhadap institusi perkahwinan...u thought u kenal inside out the one u married but in truth u hardly know him.....comitment without marriage vs marriage....debatable i know but men being men bila dah kahwin sometimes would change...some lucky ones have a marriage made in heaven tapi some....sigh.......

"JODOH"
Jodoh tiada kaitan dengan keturunan. Hanya belum sampai masanya. Ia bagai menanti jambatan untuk ke seberang. Kalau panjang jambatannya jauhlah perjalanan kita. Ada org jodohnya cepat sebab jambatannya singkat. Usia 25 tahun rasanya belumlah terlalu lewat. Dan usia 35 tahun belum apa2 kalau sepanjang usia itu telah digunakan untuk membina kecemerlangan. nyatakan perasaan dan keinginan itu dalam doa2 lewat sembahyang. Allah mendengar.

Wanita baik untuk lelaki yang baik, sebaliknya wanita jahat untuk lelaki yang jahat. Biar lambat jodoh asalkan mendapat Mr Right dan biar seorang diri drpd menjadi mangsa lelaki yang tidak beriman kemudian nanti.

No comments: